Heineken N.V. обяви финансовите си резултати за 2019 година

13.02.2020

Heineken N.V. (EURONEXT: HEIA; OTCQX: HEINY) обяви финансовите си резултати за 2019 година:

  • Нетни приходи с органичен ръст от 5.6%; нетни приходи на хектолитър с 3.3%
  • Консолидиран обем бира бележи ръст от 3.1%;
  • Обемът на продажбите на Heineken® бележи ръст от 8.3%, най-доброто представяне за повече от десетилетие;
  • Оперативна печалба с органичен ръст от 3.9%;
  • Оперативна печалба с марж от 16.8% (-12 bps);
  • Нетна печалба в размер на 2,517 млн. евро, с органичен ръст от 4.3%;
  • Разреден EPS (beia) 4.3 евро (2018г: 4.18 евро).

Жан-Франсоа ван Боксмеер, председател на изпълнителния съвет/изпълнителен директор:

„През третото тримесечие нашето портфолио бири постигна стабилен ръст в обема в размер на 2.3% и то на фона на високите резултати постигнати през лятото на миналата година. Ръстът на бранда Heineken® скача до 7.4%. Наблюдаваме нестабилност на част от нашите пазари, която очакваме да продължи до края на годината. Продължаваме да инвестираме за постигане на печалба в дългосрочен план за нашите акционери. Очакваме органичен ръст на оперативната печалба в размер на около 4%.

2019г. е поредната година, в която постигнахме превъзходни резултати, със забележително силно представяне през втората половина от годината. Растежът е добре балансиран, с ръст на обема на бирата от 3.1% и с повишение на приходите за хектолитър с 3.3%, водени от стабилни цени и фокус към Премиум портфолиото. Ръстът на бранда Heineken® скача до 8.3%, като повече от 40 държави са постигнали двуцифрен ръст. Успешното реализиране на Heineken® 0.0 продължава и е вече наличен на 57 пазара.

Стратегията ни продължава да е ориентирана към растежа, с все по-голям акцент върху неговата устойчивост, както в социален, така и в екологичен план. През последното десетилетие, сме намалили потреблението ни на вода с почти една трета, до 3,4 хектолитра вода на произведен хектолитър. Увеличихме също и потреблението на възобновяемата енергия в производството до 19%. На повече от 60 пазара, изразходвахме над 10% от медийният бюджет на Heineken®, за информационни кампании за повишаване на отговорното потребление.

Завършихме годината с органичен ръст на оперативната печалба от 3,9%. В контекст на увеличените вложени разходи, продължихме да работим върху ефективността на операциите ни, докато непрекъснато инвестираме в нашите брандове, програмата ни за устойчивост и дигиталната ни трансформация.

Гледайки напред към 2020г., очакваме оперативната ни печалба да има среден едноцифрен ръст на органична основа, при липсата на основни негативни макроикономически и политически развития.“

РЕГИОНАЛЕН ОБЗОР

ЕВРОПА

  • Продажбите на бира бележат незначителен органичен спад от 0.4%, но с ръст през втората половина на годината. Премиум и LONO портфолио бири отбелязаха среден едноцифрен ръст, а Heineken® 0.0 бележи среден двуцифрен ръст.
  • Нетният приход отбелязва органичен ръст от 2.0%, като нетният приход на хектолитър има ръст от 2.3%. Оперативната печалба бележи органичен спад от 0.8%, повлияна от значителните размери на инвестициите на компанията за обновяване на технологиите ни и дигиталните платформи.
  • Във Великобритания общият обем нараства слабо. Общият обем бележи среден едноцифрен ръст. Премиум портфолио бири отбеляза висок едноцифрен ръст, благодарение на Heineken® и Birra Moretti. Обемът на сайдер портфолиото бележи спад с едноцифрен ръст, поради нарастване на конкурентните марки сайдери през изминалата година. Благодарение на недвижими имоти в лицето на повече от 2500 пъбове, компанията се придвижва крачка напред по отношение на инвестиции, постигайки забележителни резултати за този пазар.
  • Във Франция обемите нараснаха слабо през четвъртото тримесечие и годината приключва с лек спад. Премиум и крафт портфолиата продължават да се увеличават с двуцифрен ръст, като водещи марки са Affligem и Lagunitas. Създаде се интерес у почти половината ни потребители по отношение на Gallia – успешен парижки крафт бранд.
  • В Испания продажбите на бира бележат лек спад, повлияни от частичното изваждане от продажба в голяма търговска верига. Портфолиата от крафт и сайдер бири са се увеличили двойно, а Премиум портфолиото отбелязва висок едноцифрен ръст.
  • В Италия обемите отбелязаха среден едноцифрен ръст, благодарение на двойно нарастващите продажби с водещо позитивно представяне от Ichnusa и Messina.
  • В Полша продажбите на бира бележат висок едноцифрен спад, което доведе до двойно намаление в портфолиото, поради лоши условия на свиващия се пазар. Премиум и LONO портфолиа, обаче, продължават да растат. Интеграцията на Namyslow също отбелязва добър прогрес.
  • В Нидерландия продажбите на бира отбелязаха среден едноцифрен спад, вследствие на силно конкурентни марки, въпреки силните летни резултати от миналата година. Развива се интерес към бирария Oedipus, силен амстердамски крафт бранд.

-КРАЙ-

Допълнителна информация:

За повече информация, моля свържете се с: Katerina.kirova-milanova@heineken.com

 

За HEINEKEN:

HEINEKEN е най-международната пивоварна компания в света. Тя е водеща в разработването и маркетинга на премиум бирени и сайдер марки. Водена от марката Heineken®, компанията има впечатляващо портфолио от над 250 международни, регионални, локални и специални марки бира и сайдер. HEINEKEN има добре балансиран географски обхват с лидерски позиции както на развитите, така и на развиващите се пазари. Отдадена на иновациите, дългосрочните инвестиции в марките, контрол над продажбите и управлението на разходите чрез „Brewing a Better World“ („Създаваме по-добър свят“), устойчивото развитие е вградено в бизнеса на компанията и добавя стойност за всички заинтересовани страни.

В HEIENEKEN работят 85,000 служители в над 70 държави.

Акциите на Heineken N.V. и Heineken Holding N.V. се търгуват на Euronext в Амстердам. Цените за обикновените акции могат да бъдат намерени в Bloomberg със символите HEIA NA и HEIO NA, и в Reuters като HEIN.AS и HEIO.AS. HEINEKEN има две спонсорирани на първо ниво програми на American Depositary Receipt (ADR): Heineken N.V. (OTCQX: HEINY) и Heineken Holding N.V. (OTCQX: HKHHY). Информация е налична на сайта на HEINEKEN: www.theHEINEKENcompany.com и можете да ни следвате чрез @HEINEKENCorp.

 

HEINEKEN в България е представена от ЗАГОРКА АД.

Пивоварна Загорка навлиза във втория век от своите операции в Стара Загора. Още от откриването на „Бирарията”  през 1902 г. от  д-р Кожухаров, пивоварната се превръща в символ на града, а Загорка е любимата бира на поколения българи. През 1994 г. „Загорка” АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN. От тогава до днес, в продължение на повече от 20 години, компанията инвестира в  модернизация на процесите, увеличаване на производствения капацитет и устойчивото развитие, за да се превърне пивоварната в Стара Загора днес, в е една от най-модерните в региона на Централна и Източна Европа.

Като част от семейството на HEINEKEN и водещ български производител на бира, „Загорка“ АД се ангажира да развива своя бизнес устойчиво и отговорно.

Чрез платформата си за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят“ компанията насочва своите усилия в шест сфери, в които може да направи положителна промяна: намаляване на въглеродните емисии, опазване на водните ресурси, локални ресурси, отговорна консумация, израстване с местните общности, безопасност и здраве.

През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка” АД с наградата „Зелена България” за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. От 2015 г., ЗАГОРКА печели първите места в конкурс за „Най-зелена компания” в сектора на бързооборотни стоки и е най-зелената и отговорна компания в бирената индустрия, според консуматорите.

Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Загорка, Heineken, Ариана, Amstel, Stolichno, Desperados, Starobrno, Sol, Mort Subite и сайдерите Крадецът на ябълки и Strongbow. Безалкохолните предложения за любителите на бира с 0.0% алкохол: Загорка 0.0%, Heineken 0.0% и Ариана Радлер 0.0% с вкусовете на лимон, малина, портокал и грейпфрут, ягода и мента.