За трета поредна година платформата на бирения бранд - „Зеленодействие - Глътка въздух за нашия град“ засажда дървета в Новата гора на София
София, „Ариана“, една от най-продаваните бири в България, за трета поредна година поставя фокус на социалната си ангажираност в своите зелени и устойчиви политики, които целят подпомагане опазването на околната среда и облагородяването на градския пейзаж.
В средата на м. май „Ариана“, заедно със служителите на компанията и доброволци, нанесе финалния щрих в пролетния сезон на засаждането на дръвчета в „Новата гора на София“, като с това засади общо 6286 дървета. "Новата гора на София" е мащабна залесителна кампания, част от инициативата на Столична община "Мисли чисто" и има за цел да бъде отгледан естествен „зелен филтър“ в столицата.
В допълнение усилията на бирения бранд с платформата „Зеленодействие“ целят и цялостно подобряване на екосистемата. „Ариана“ фокусира дейностите си в посока засаждане на дървета и обогатяване на зеления фонд, защото дърветата благоприятстват както за намаляване на въглеродните емисии, така и за съхранение на водните ресурси, а наличието на дървета подпомага качеството на въздуха, водата и почвата.
„Опазване на природата на България е част от ДНК-то на марката „Ариана“. Ние твърдо вярваме, че трябва да предприемаме активни действия в тази посока. „Ариана“, като отговорен корпоративен гражданин, прави именно това със своите инициативи. Първият залесителен сезон на дръвчета в Новата гора на София приключи, като резултатите са повече от впечатляващи. Най-ценното за нас е, че сме активни и увличаме с нашите действия клиентите ни и партньорите, които ни подкрепят в тази мисия. Защото вярваме, че личната ангажираност и усилия за критично важни за опазването на околната среда. Ние наистина работим усилено, за да „Създаваме по-добър свят“ и не случайно сме избрани от консуматорите за най-зелена компания в сектора“, сподели Елица Иванова, маркетинг мениджър в „ЗАГОРКА“ АД.
През 2017 г., Ариана направи първата решителна стъпка от платформата си „Зеленодействие“, като премахна горния хартиен етикет от своите РЕТ бутилки, за да има повече дървета. Това доведе до намаляване на използваната хартия за етикети с 45 000 кг на годишна база. През първата година на инициативата бяха засадени 2230 дръвчета. През 2018 г., „Ариана“, заедно със служителите на компанията, партньори и доброволци продължи да засажда дръвчета в „Новата гора на София“, като допринесе за засаждането на 20% от дръвчетата. За да надгради и увеличи положителното въздействие и съвместни усилия, инициативата „Зеленодействие - Глътка въздух за нашия град“ се организира и в партньорство с ЕКОПАК България. Това е поредната съвместна активация между „Ариана“ и организацията за разделно събиране на отпадъци от опаковки, в която те обединяват сили за опазване на природата.
За „Ариана“
Ариана е една от най-продаваните светли lager бири в България. Историята й стартира още през 1884 г. - една от първите пивоварни фабрики в страната, основана от братята Богдан и Георги Прошек в гр. София.
През 1947 г. пивоварната е национализирана и преименувана на Витоша, а бирата на "Софийско пиво". В близкото, тогава, село Горубляне е построена втора фабрика, а през 1978 г. пивоварната в централната част на София е затворена. През 1996 г. компанията променя името си на пивоварна Ариана. През 1997 г. Ариана става част от ЗАГОРКА, а през 2004 г. производството е преместено в пивоварна "Загорка".
Портфолиото на марката „Ариана“ включва: „Ариана“ лагер, „Ариана тъмно“, „Ариана Радлер лимон“ с ниско алкохолно съдържание от 1.8% алкохол, както и безалкохолните Ариана Радлер 0.0% лимон и Ариана Радлер 0.0% малина.
Пивоварна ЗАГОРКА навлиза във втория век от дейността си, а вече повече от 20 години компанията е част от глобалното семейство на HEINEKEN, като през този период е инвестирала над 133 милиона евро в модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет. Днес, пивоварната в Стара Загора, е една от най-модерните и иновативни в региона на Централна и Източна Европа, като същевременно с това успява да запази локалните си традиции и идентичност.
За ЗАГОРКА, успешният бизнес е устойчивият бизнес. Компанията вярва в дългосрочния подход на създаване на допълнителна стойност за бизнеса си, за партньорите си и за своите служители. Корпоративната социална политика на ЗАГОРКА е инкорпорирана в платформата „Създаваме по-добър свят“, която е и нейн бизнес императив. Компанията се фокусира върху няколко ключови области, пряко свързани с бизнеса й, върху които може пряко да повлияе: опазване на водните ресурси, намаляване на въглеродните емисии, устойчиви ресурси, развитие на местните общности, отговорна консумация, безопасност и здраве. През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка“ АД с наградата „Зелена България“ за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. През 2016 и 2017 печели първо място от конкурса „Най-зелените компании в България“ – организиран от B2B медия, а в две поредни години 2015 и 2016, ЗАГОРКА е най-зелената компания* в сектора на бързо оборотните стоки, според консуматорите.