България се включи активно в Европейския ден на спорта в училище

29.09.2017

У нас събитието, част от Европейската седмица на спорта, се организира с подкрепата на Лидл България

Над 300 училища в България взеха участие в Европейския ден на спорта в училище, който се проведе днес. Събитието е част от Европейската седмица на спорта и в България се организира от сдружение BG Бъди активен, с подкрепата на Лидл България, Министерство на образованието, Министерство на здравеопазването, Министерство на младежта и спорта и Център за развитие на човешките ресурси. В рамките на инициативата над 1.5 милиона деца от 20 държави в Европа се включиха в различни спортни активности, с което се присъединиха към призива за повишаване на физическата активност сред подрастващите.

 

„Резултатите, които постигаме с тази програма в България надминават очакванията ни и само за три години успяхме да се наредим на 2-ро място сред участващите страни в Европа”, сподели Ласка Ненова, основател на Сдружение BG Бъди активен. „Обездвижването сред децата е сериозно предизвикателство и световните проучвания показват, че физическата активност предлага не само тонус и здраве, но и големи ползи в различни сфери от училищния живот на децата. Спортът и движението помагат на учениците да учат по-бързо и да усвояват по-лесно, да създават по-силна връзка с училището, да получават по-високи оценки и като цяло да бъдат по-щастливи, по-мотивирани, по-самоуверени и с по-добро поведение в клас”, допълва тя.

 

Инициативата обедини ученици от цялата страна в един активен спортен ден, изпълнен с много игри, физически активности и веселие. В нея се включиха училища не само от столицата и големите градове, но и от най-малките населени места в страната; от елитни гимназии, но и от по-малки училища, като общото за всички тях бе движението и усмивките. Част от училищата поканиха и родители да се присъединят към събитието, като заложиха на забавлението и изпробването на нови видове физическа активност и спорт, насочени както към деца, така и към възрастни.

 

„Европейският ден на спорта в училище намери своето почетно място сред инициативите в нашата платформа “Lidl – за твоето дете“. С подкрепата си целим да спомогнем тази страхотна идея да достигне до повече деца и родители, до най-малките населени места в страната и до повече училища, защото вярваме, че движението и спорта са критично важни за израстването и пълноценното развитие на нашите деца”, заяви Милена Драгийска, Главен изпълнителен директор на Лидл България.

 

“Lidl – за твоето дете“ включва серия от активности в три основни и важни области – здравословно и балансирано хранене, спорт и движение и образование и развитие на талантите. С тази своя инициатива Лидл България си поставя две основни цели – да допринася за пълноценното и здравословно израстване на децата, както и да бъде полезна на самите родители в грижата им за тях.

 

През 2016 г., в Европейския ден на спорта в училище в България взеха участие над 300 училища, в над 180 населени места в страната. Само в рамките на един ден инициативата успя да привлече към движението и спорта близо 45 000 ученици, а материалите и посланията на кампанията достигнаха до над 80 000.

 

 

За Сдружение BG Бъди активен

Сдружение BG Бъди активен e национална неправителствена организация, основанa през 2011 година, с цел популяризиране на спорта и движението за здраве сред гражданите на България и постигане на видима промяна в нагласите и културата на българското общество към физическата активност и спорта за здраве. Основни приоритети на организацията са повишаване на активното време при децата и подрастващите и създаване на условия за спорт и физическа активност в малките населени места чрез изграждане на обществени съоръжения и обучаване на спортни аниматори.

 

 

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 85 магазина в 45 града и над 2 300 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки. Лидл България е носител на 7 медала Best Buy Award PRIVATE LABEL Bulgaria 2017/2018 за най-добро съотношение цена-качество на продукти със собствена марка и 7 отличия QUDAL – QUality meDAL 2016/2017 за най-високо качество на продукти със собствена марка в България.