Компанията посреща близо 60 ентусиазирани младежи по оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“
Близо 60 възпитаници на Националната търговско-банкова гимназия (НТБГ) ще приложат на практика своите финансови и счетоводни знания, като се присъединят към екипите на Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК (Coca-Cola Hellenic Business Services Organization).
В рамките на 3 месеца младежите от 11-и и 12-и клас ще се запознаят отблизо с дейността на мултинационалната компания и ще бъдат активно въвлечени в работата на финансово-счетоводните отдели. Инициативата се провежда в рамките на проекта „Ученически практики – Фаза 1“ към Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”.
„Изключително сме ентусиазирани, че посрещаме тези млади хора в семейството на Кока-Кола Хеленик и че ще имаме възможността да се учим взаимно. Те ще имат шанса още преди да завършат гимназиалното си образование да навлязат в реална бизнес среда и да придобият нови знания в областта на финансите и счетоводството. Ние, от своя страна, нямаме търпение да опознаем новаторското мислене и навици на представителите на т.нар. Z-поколение, което скоро ще навлезе активно на пазара на труда. Вярвам, че това партньорство ще спомогне на учениците за тяхното бъдещо кариерно развитие и се радвам, че тепърва ще предоставяме още много подобни възможности на възпитаници от горните курсове на други професионални гимназии, както и студенти.“- споделя Мирослава Маркова – Мениджър „Човешки ресурси“, Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън.
По време на своя опит в компанията всички стажанти ще имат ментори, които ще ги подкрепят и напътстват при изпълнението на служебните им задължения, както и в тяхното личностно и кариерно развитие. Освен че ще черпят знание и добри практики от експертните екипи на Кока-Кола Хеленик Бизнес Сървисиз Организейшън, младежите ще преминат през различни вътрешни програми, за да добият представа за начина, по който работи Системата на Кока-Кола в България, както и в световен мащаб. Те ще имат и възможността да видят отблизо процеса по бутилиране на емблематичните напитки в производствен център Костинброд.
„Партньорството между бизнеса и образованието е основополагащ фактор при създаването на конкурентен пазар на труда и нашите възпитаници нямат търпение да видят отблизо как функционира бизнесът, както и да приложат знанията си на практика.“ споделя Бойка Генкова - заместник-директор на НТБГ.
Стратегически приоритет за Групата Кока-Кола ХБК е развитието на младежта.
Чрез своята глобална програма Youth Empowered компанията се стреми да намали броя на икономически неактивните млади хора посредством множество обучения и семинари, както и чрез безплатната онлайн платформа за обучения и кариерно ориентиране
www.youthempowered.bg.
За „Дай старт на успеха“:
Стартиралата през 2017 г. инициатива „Дай старт на успеха“ се организира от Джуниър Ачийвмънт и системата на Кока-Кола в България и цели да намали броя на икономически неактивните млади хора у нас. Освен усилената работа с преподаватели, организаторите стартираха първата в страната безплатна онлайн платформа за обучение и кариерно развитие на млади хора: youthempowered.bg. Тя цели да даде възможност на желаещите да се възползват от професионално разработени обучения, достъп до ментори в различни сфери, иницииране и участие в дискусии и модели за самостоятелно усъвършенстване и развитие. При регистрация в платформата, младите хора могат освен да развиват различни личностни и бизнес умения, така и да се възползват от практически съвети как да напишат своята автобиография, как да се подготвят за интервю за работа, къде да търсят свободни работни позиции т.н. Освен това имат достъп и до онлайн и офлайн обучения със специалисти от различни сфери. Платформата позволява и създаването на групи за дискусии и съвети по различни теми и въпроси.