Лидл България обявава второто издание на "Ти и Lidl за по-добър живот"

03.05.2018

Граждански организации от цялата страна могат да подават своите проекти на стойност до 10 000 лв. от 3 май до 20 юни на lidl.bg/ti

От днес до 20 юни граждански организации могат да кандидатстват със свои проекти във второто издание на „Ти и Lidl за по-добър живот“, подавайки предложения на стойност до 10 000 лв. през сайта на инициативатa lidl.bg/ti. Целта на най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България е да допринася за един по-пълноценен и по-качествен начин на живот на хората в различните региони в страната. Инициативата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.

„Успехът на първото издание на програмата ни мотивира да я продължим и през тази година и да дадем възможност на още организации да участват и да спечелят финансиране за реализацията на проекти за развитие на местната общност и среда. През изминалата година получихме 425 кандидатури, от които с помощта на експертно жури избрахме 31, които получиха финансиране на обща стойност малко над 250 хил. лева. Очакваме още повече кандидатури във второто издание, които могат да бъдат изпращани от днес до 20 юни. Вярваме че, когато добрите идеи срещнат подкрепата и енергията на хората, дори и с органичен ресурс, можем наистина да направим живота по-добър“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

“Благодарение на Лидл България, успяхме да осъществим първото по рода си технологично обучение за преподаватели по учебния предмет „География и икономика“. През него преминаха близо 80 учители и по този начин успяхме да стигнем до над 15 600 ученици само за една учебна година“, сподели Димитър Желев от Сдружение български географски портал „Географ БГ“.

„С подкрепата на Лидл България успяхме да разработим платформа, която по един иновативен начин представя експозициите на Регионалния природонаучен музей в Пловдив. Посредством мобилна апликация, бийкъни и печатни материали с иновативен и интересен дизайн, направихме посещението в музея не само по-приятно, но и по-пълноценно“, представи проекта си Камен Козарев от Сдружение „Приятели на Регионален природонаучен музей – Пловдив“.

И тази година Лидл България запазва мащаба на инициативата, областите, в които организациите могат да подават проекти, както и националния обхват на програмата, поставяйки фокус върху развитието на регионите. В периода от 14 май до 10 юни 2018 г. Lidl ще отделя по 3 стотинки на всеки касов бон в магазините в цялата страна. Със събраните средства компанията поема ангажимента да финансира проекти, свързани с образователни инициативи, опазване на околната среда, култура и историческо наследство, както и активния начин на живот.

Получените проекти ще бъдат оценявани на три етапа и ще преминат през проверка на административното съответствие - наличност на цялата изисквана документация, оценка по качествени критерии, включително устойчивост, иновативност, и значимост на идеята  за местните общности. Всички проекти, отговарящи на административните критерии, ще бъдат оценявани от експертно жури - утвърдени лидери на обществено мнение с експертиза в оценяването на социални проекти. В третия етап избраните проекти ще бъдат оценени от служителите на Лидл България.

 

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в над 25 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 88 магазина в 46 града и над 2 300 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки. Лидл България е носител на 7 медала Best Buy Award PRIVATE LABEL Bulgaria 2017/2018 за най-добро съотношение цена-качество на продукти със собствена марка и 7 отличия QUDAL – QUality meDAL 2016/2017 за най-високо качество на продукти със собствена марка в България.