Новини

Теленор се фокусира върху развитието на дигитални услуги

17.06.2016

Дигиталните услуги ще бъдат съществена част от стратегията на Теленор Груп и Теленор България и компанията ще се фокусира все повече върху развиването и предлагането на такива услуги, мобилни приложения и решения, заяви главният изпълнителен директор на Теленор България Стайн-Ерик Велан по време на събитието Telenor #DigitalDay. 

Решението за това се базира на ръста в потреблението на мобилен интернет, увеличаването на броя на потребителите на услугите за пренос на данни и на проникването на смарт-устройствата и най-вече на тенденциите в потребителските предпочитания и навици, каза още г-н Велан. 

Дигиталните услуги са сферата, в която ще вложим средства и усилия, за да можем да осигурим на клиентите си още възможности за комуникация, споделяне на съдържание и забавление. За Теленор, развитието и предлагането на такива услуги е естествена стъпка в трансформацията на компанията в предпочитан дигитален партньор на своите клиенти и гарантира нови възможности за растеж, коментира г-н Велан. 

През последните три години, ние положихме основата на тази трансформация с пълната технологична подмяна на мрежата на компанията и старта на 4G услугите на Теленор. Благодарение на това и на сътрудничеството ни с другите компании в Теленор Груп и с външни партньори, вече предлагаме конкретни нови услуги за нашите клиенти, каза Велан.  

По време на #DigitalDay, мениджърът Отдел „Потребителски услуги“ на Теленор България г-н Брано Джурович представи най-новите дигитални услуги на компанията. От 1 юни, Теленор  предлага на българските потребители „облачната“ услуга за съхранение и споделяне на снимки и видео Capture, разработена от Теленор Груп, която има над един милион потребители по цял свят. От търговския старт на услугата в България, тя вече има над 10 000 потребители, които се увеличават с по около 1000 на ден. Клиентите на Capture в България ползват средно по 2,4 GB пространство за съхранение и вече са качили в облака над 3 милиона снимки и видео файлове, като средно на ден качените с услугата файлове достигат 250 000. Услугата е безплатна и с много високо ниво на сигурност, подчерта г-н Джурович.  

Безплатното приложение Мy Contacts, също разработка на Теленор Груп, ще дебютира в България до броени дни. То предлага бързо, лесно и удобно съхранение на контактите от телефона на потребителя в облака и позволява безпроблемно прехвърляне и копиране на контакти от едно устройство на друго, независимо от ползваната операционна система. 
Сред дигиталните услуги, които Теленор предлага на своите клиенти е и услугата Плати с Теленор, чрез която потребителите могат лесно, сигурно и гъвкаво да управляват покупките на приложения и мобилно съдържание в Google Play и Windows Phone Store, като стойността на покупките се добавя към тяхната месечна сметка към Теленор. Средната стойност на покупките, направени чрез услугата Плати с Теленор в Google Play, например, в момента възлиза на 4,50 лв. 

Теленор е водеща телекомуникационна компания с 3,5 милиона активни потребители в България. Към края на март 2016 г., услугите на компанията са достъпни за 99,98% от населението и на 99,5% от територията на страната, а 4G мрежата на Теленор покрива приблизително 75% от населението на страната. До 4 ноември 2014 г. компанията работи на българския пазар под марката GLOBUL, а от 1 август 2013 г. е част от международната Теленор Груп, която оперира в 13 държави в Европа и Азия, и има 208 милиона абонати.